Visualisering

Visualisering er altfor krevende for de fleste med stressrelatert utmattelse. Jeg tar det likevel med fordi noen forteller at de har positiv effekt av det når de har mer overskudd. Lytt til hva som er riktig for deg.

Begynn med:

  • sett deg i meditasjonsstilling eller ligg ned på et mykt underlag
  • slapp av i sinn og kropp
  • se for deg kroppen din som sunn og hel

Når du puster inn:

  • forestiller du deg at du puster inn hvitt lys. Lyset er helende, avkjølende og oppkvikkende. Hver gang du trekker pusten, ånder du inn mer og mer helsebringende lys
  • konsentrer deg spesielt om områder der du føler spenninger eller ubehag. Har du en spesifikk sykdom eller lidelse, kan du konsentrere deg om den og sende det legende lyset dit. Ved utbrenthet, kan du se for deg at du fylles med frisk og ren energi

Når du puster ut:

  • se for deg at all spenning, alt ubehag og alle problemer forlater kroppen som svart røyk. Hvert åndedrett får enda mer svart røyk til å komme ut av deg. Fortsett med øvelsen så lenge du kan, helt til kroppen blir fylt av hvitt lys og er helt leget. Alle problemer er fjernet, og kroppen din skinner av hvitt, legende, oppkvikkende lys. To råd vil gjøre øvelsen spesielt virkningsfull:
  • sørg for at du har en følelse av at alle problemer er blitt borte før du avslutter øvelsen. Ikke la den minste, lille bit være igjen til neste gang
  • utfør øvelsen daglig for best mulig virkning

< Forrige side               Neste side >

 

Se nettsiden https://stressrelatert-utmattelse.no for oppdatert informasjon.